«Виховувати людину – означає визначати долю нації»

«У наших руках найбільша з усіх цінностей світу – Людина. Ми творимо Людину,

Як скульптор творив свою статую з безформного шматка мармуру: десь у глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні риси, які потрібно добути, очистити від усього зайвого»

В.О.Сухомлинського

Виховання – складний і багатогранний процес. На виховання особистості впливають родина, оточення школа. Одначе провідну роль у цьому відіграє саме школа, класний колектив, педагоги. Мудрий педагог уміє організувати виховну роботу в учнівському колективі так, щоб спрямувати розвиток дитини у правильне русло, допомогти їй повірити у свої можливості, у свою винятковість та неповторність, щоб сформувалася цілеспрямована, високоорганізована, висококультурна особистість, спроможна реалізувати свій інтелектуальний потенціал, свої творчі здібності в умовах розвитку сучасного суспільства.

Школа була і завжди залишається центром виховання в маленькій людині майбутнього громадянина, високої духовності, доброти і чуйності, радості пізнання, доброзичливості і людяності. Школа вчить « бути людиною…». Саме тому , 7 квітня 2016 року в ЗОШ І-ІІІ ст.. №4 було проведено семінар-експлікація заступників директорів з виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів міста на тему: «Організаторська роль заступника директора з виховної роботи у забезпеченні системного підходу до побудови особистісно орієнтованого виховання у контексті Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів України». Метою семінару було познайомити учасників семінару з виховною системою роботи школи з питань розвитку життєтворчості особистості; обговорити та відпрацювати дії усіх учасників навчально-виховного процесу щодо виконання нормативної бази з питань виховної роботи у контекстіОсновних орієнтирів виховання учнів 1-11класів школи; надати зразок створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей як орієнтовної для проектування моделі виховної системи загальноосвітнього навчального закладу; підвищити рівень знань із питань методичної роботи заступників директора з виховної роботи.

На семінарі були присутні методист управління освіти Кісілюк Т.Ф., заступники директора з виховної роботи усіх шкіл міста та центру позашкільної освіти.

Семінар відкрив директор закладу Бігун М.Й., де ознайомив усіх присутніх з історією школи, розповів про те, чим живе сьогодні заклад, які здобутки має.

Далі, слово було надано методисту управління освіти Кісілюк Т.Ф., яка виступила з викладом наукової точки зору теми, ознайомила присутніх з планом проведення заходу та звернула увагу на актуальність та важливість розглядуваної теми.

Семінар складався з 5 модулів: організаційний, науково-методичний «Освітній меседж», презентаційний «Методичний креатив-кейс», практичний «Жива газета» та підсумковий.

У презентаційному модулі «Методичний креатив – кейс» виступив заступник директора школи з виховної роботи Фіглярська О.В. з темою «Свій стиль – своє обличчя: мистецтво розвитку життєтворчості особистості». Де визначила організаторську роль заступника та охарактеризувала принципи такої діяльності, проаналізувала завдання та створену цілісну модель виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей. А також звернула увагу на актуальність проблеми побудови виховної системи школи як оптимального простору життєтворчості особистосі та пріоритетних задач, підходів, рішення щодо забезпечення успішного впровадження виховної системи враховуючи Основні орієнтири виховання учнів та Концепцію національно – патріотичного виховання. Продовжила семінар призер Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник – 2016», Якимовська А.А.,класний керівник 8- А класу, ознайомивши з досвідом роботи щодо створення власної системи та моделі виховання засобами емпауермент педагогіки.

Результативність навчально-виховного процесу. забезпечення його цілісності та системності залежить від того, як сам керівник уявляє організацію даного процесу. саме тому практичним психологом школи – Киринюк Л.А. був проведений моніторинг визначення рівня ціннісних орієнтацій заступників директора з виховної роботи.

Учасники семінару під час практичного модуля у формі проведення «Живої газети» ознайомилися з досвідом роботи класних керівників , керівників гуртків у контексті створення моделі виховної системи освітнього закладу.

Терлецька Л.С., спеціаліст вищої категорії, «Вчитель-методист»,класний керівник 3-А класу, провела у рубриці «Невичерпна палітра майстра» сюжетно-рольову гру «Професії моїх батьків». Формуючи професійну компетентність своїх вихованців.

Марчук О.Т., спеціаліст вищої категорії, «Вчитель-методист», класний керівник 8-Б класу,у рубриці «Формула успіху» провела гру – мандрівку «Іспит на вихованість». Під час проведення заходу учні формували активну життєву позицію, вміння бути самим собою; розвивали логічне мислення, комунікабельність, уміння аналізувати власні вчинки, давали їм моральну оцінку.

Заржицька О.В., спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель», у рубриці «Нам є чим пишатись» провела виховний захід «Моя Україна демократична і вільна я з нею пов’язую долю свою» присвячений 25-річниці Незалежності України.

Горин Г.П., спеціаліст вищої категорії, керівник гуртка «Творча майстерня», у рубриці «Вітрина творчості» провела майстер - клас із заступниками директора з виховної роботи «Лялька – мотанка «Янголятко» - український оберіг».

На завершення зустрічі, Фіглярська О.В. залучила присутніх до участі в «Оксфордських дебатах» (коротко та лаконічно), де обговорювалася теза Схиархимадрида Иоана «Виховувати людину – означає визначати долю нації». Були створені дві групи «Пропозиція» і «Опозиція» та чітко визначені рольові позиції гри дебатів: голова групи, секретар, асистенти. Роль глядацької аудиторії полягала в інтерактивному оцінюванні висловлених аргументів та емоційної переконливості дебатів.

При проведенні підсумків було зазначено, що семінар мав значне практичне значення, а питання, які було розглянуто, є важливими для ефективної реалізації основних завдань виховання дітей та учнівської молоді у виховній системі школи.

Отже, хочемо ми того чи ні, ми вчителі нового століття, повинні працювати так, щоб навчання стало радістю і задоволенням для кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь і учні, і вчителі, досягло гармонії.

Кiлькiсть переглядiв: 234

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.